måndag 1 mars 2010

Rikten blickas framåt

God afton!
Det är måndag kväll och mörkret har lagt sig över Ölmevalla. Jag har suttit och njutit av några härliga OS-klipp, dels från årets precis avslutade olympiska spel och dels från föregående års olympisa spel. Det är härliga känslor som infinner sig när jag ser Sverige kammar medaljer i allmänhet och guld i synnerhet. Men nu är OS slut och det är lite vemodigt. Dessutom har snön smält rejält de senaste dagarna och våren är i antågande. Blikten rickas framåt.

Om en vecka ska jag för första gången i mitt liv bege mig till Israel. Det är något jag har velat göra länge, men längtan efter att få komma dit har vuxit sig starkare det senaste året. Nu är det bara en vecka kvar. Det ska bli spännande men ju närmare tiden lider mot utresedagen desto mer funderar jag på hur det egentligen ska bli där nere. Kommer jag att kunna ha något meningsfullt utbyte på engelska? Kommer jag trivas? Hursomhelst står jag inför något jag verkligen vill göra.

Nu är jag hungrig; får nog snart äta kvällsmat.
/Magnus

7 kommentarer:

  1. Nu ska jag se om man kan lämna en kommentar. Jag gör det nu. /Magnus

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det gick. Kan passa på att meddela att rubriken på mitt första inlägg blev lite knasigt. Såg det först efteråt.

    SvaraRadera
  3. Anders P D Svensson5 mars 2010 kl. 14:19

    Tjipp tjipp! Förutom du själv blir jag härmed första personen som skriver ett inlägg. Hipp hipp h...hu...hurra! Hoppas kvällsvarden föll dig i smaken!

    SvaraRadera
  4. Ms. Svensson. hihi.

    SvaraRadera
  5. Det är inte utan att man blir nyfiken på vem anonym är :). Ett avslöjande önskas men begärs ej!

    SvaraRadera
  6. Skriver även jag ett litet inlägg.
    Kram Syrran.

    SvaraRadera
  7. Hej Magnus!
    Nu är det väl snart dags för dig att återvända till det kära fosterlandet, eller? Hoppas att allt är väl med dig och att resan går bra! Allt gott!Elisabeth

    SvaraRadera

Här kan du lämna en kommentar om du så önskar!